CV tiếng Anh chuyên ngành trợ lý hành chính – Administrative assistants

Nhân viên trợ lý hành chính được xem là chuyên gia hỗ trợ công việc trong công ty, đảm bảo công việc hoạt động một cách hiệu quả nhất. Vì vậy yêu cầu của công việc này cũng đòi hỏi những người có kinh nghiệm. Nếu bạn đang có nhu cầu ứng tuyển vào vị trí này, bạn có thể tham khảo CV tiếng Anh chuyên ngành trợ lý hành chính dưới đây.

CV tiếng Anh chuyên ngành trợ lý hành chính – Administrative assistants

Trợ lý hành chính là nhân viên chủ chốt của mỗi công ty trong việc tìm kiếm nhân viên cho văn phòng. Vì vậy trong bản CV bạn phải chỉ ra được những yếu tố và kinh nghiệm phù hợp với công việc công ty đó. Tuy nhiên viết CV như thế nào vừa chỉ ra được thế mạnh mà không làm lộ những yếu điểm của bạn. Để có một bản CV tiếng Anh chuyên ngành trợ lý hành chính, bạn có thể tham khảo mẫu dưới đây nhé.

Full Name

[Street, City, State, Zip] | [Phone] [Email Address]

ADMINISTRATIVE ASSISTANT

■ Profile Overview

– Over twelve years’ experience performing general office procedures, where an in depth knowledge of office management principles and considerable experience in bookkeeping were obtained.

– Effectively managed office operations, utilizing the following skill sets:

– Computer Proficiency: In depth knowledge of Microsoft Office software.

– Ability to learn new software applications.

– Communicate effectively with staff/executives – Effective verbal/written communication skills.

– Attention to detail, excellent planning, organizing and time management skills.

– Customer-service orientation.

– Reliability.

Objective Statement

– Obtain a position as an administrative assistant in which my organizational abilities can be fully utilized. Work in a place where there is a need for a variety of office management skills including – computer knowledge, organizational abilities, business intelligence and database program use

Work Experience/Background

– Management T Group         Indianapolis, IN                 2003 – Present

– Administrative Assistant

– Performed various secretarial/clerical duties such as documenting, photocopying, faxing, mailing, and organizing filing system.

– Answered telephones and transferred calls to appropriate staff members.

– Sorted and distributed incoming communication data, including faxes, letters and emails.

– Monitored and maintained the organization’s website.

– Interacted with organizational staff, executives, clients, vendors and visitors on a daily basis.

– Organized the scheduling of meetings, conferences, and events; distributed minutes for them.

– Coordinated agendas for meetings with visitors and clients– arranged guest and travel accommodations.

– Took care of staff office space, weekly schedules, travel reports, phones, parking, credit cards and office keys.

– Maintained the office database – retrieved and organized information for individual employees and clients.

– Created spreadsheets and presentations for corporate executives.

– Purchased office equipment and supplies – contacted vendors and subcontractors.

– Established and implemented administrative policies and procedures for the office.

– Filed and recorded corporate documentation, electronic files, inventories and reports.

ACHIEVEMENTS

– Supported staff effectively in assigned project-based work.

– Responsible for providing training and orientation to new employees.

– Interacted with organization’s Board of Directors to arrange attendance at meetings and recording/compiling and distributing the minutes.

Bản CV tiếng Anh ngành trợ lý hành chính với những thông tin cơ bản nhất hi vọng bạn sẽ biết cách trình bày và viết CV tốt hơn. Bạn có thể tham khảo các mẫu CV tiếng Anh chuyên ngành tại đây để có thêm kinh nghiệm viết CV ấn tượng và thú vị với nhà tuyển dụng.

Bài viết liên quan

Thêm bình luận